אימון אישי לילדים ובני נוער

אימון לילדים ובני נוער

תקופת גיל ההתבגרות היא תקופה לא פשוטה כלל ובפרט בעידן שבני נוער חשופים ופגיעים יותר והפערים במערכות היחסים עם ההורים רק הולכים וגדלים.

המתבגר חווה אתגרים מול מערכת החינוך, בית, משפחה, מערכות יחסים, חברים ואתגרים פיזיולוגיים.

כל אלו מקשים עליו, מעיקים ויוצרים עומס  היוצר אצלו בלבול, תחושת אי מסוגלות וגורמות לו להגיב לא נכון לסיטואציות.

תהליך האימון מאפשר שיחה 'בגובה העיניים', הקשבה והכלה שהמתבגר זקוק לה.

בנוסף, באימון המתבגר מסגל לו כלים שימקדו אותו, יפתחו את היכולות שלו, ישפרו את הערכה העצמית שלו, יפתרו לו בעיות תקשורתיות וחברתיות ויאפשרו לו עצמאות ועקביות שוודאי ישפיעו עליו לכל אורך חייו.

 

האם אימון מתאים לילדים ובני נוער?

אומנם אין הגבלת גיל לילדים הרוצים לעבור תהליך אימון. יחד עם זאת, אני מאמינה שרוב הילדים מתחת לגיל 13 אינם בשלים לתהליך.

תהליך אימון דורש בשלות, בגרות ומוכנות מצד הילד להבין את מהות התהליך, לשתף פעולה, לקבל את הכלים ולדעת ליישם אותם.

ולכן לדעתי אימון נכון ומתאים יותר לבני נוער ובוגרים.

הורים המעוניינים להעביר תהליך אימוני לילדים צעירים יותר, הייתי ממליצה לעבור תהליך אימון בעצמם. כהורים אנו המודל לחיקוי הכי טוב של הילדים שלנו, הם המראה שלנו.

ולכן אנו משמשים אבן דרך משמעותית בהתפתות שלהם. באימון נרכוש כלים ישימים ומיומנויות שיאפשרו גישה נוספת לעולמו של הילד ודרכי התמודדות בהתפתחותו.

אימון לבני נוער ממבט אישי

החיבור שלי והרצון לעבוד עם בני נוער התפתח מההכרה שעבורי כנערה מתבגרת תהליך האימון היה מאוד משמעותי, בונה ומעצים דווקא בתקופה הכי שברירית בחיים שלי.

הכלים שרכשתי בתהליכים שעברתי מול פסיכולוגים ומאמנים שונים אפשרו לי לשחרר, לאהוב ולקבל את עצמי, להכיר באיכויות שלי ולממש אותם עד תם.

התהליך עזר לי להשתחרר מהרעשים ולהתמקד במטרות שלי.

היום אני יכולה להגיד בביטחון שהמעטפת שקיבלתי היא מי ששמרה עלי והובילה אותי בביטחון למי שאני היום.

כיצד אימון למתבגרים מוביל לשינוי דפוסי ההתנהגות?

כמו שאמרתי, במהלך תקופת ההתבגרות בני הנוער חווים לא מעט שינויים המשפיעים על ההתנהגות שלהם החל משינויים פיזיים ועד שינויים בהתנהגות

הבאים לידי ביטוי בדפוס התנהגות שונה מול אנשים קרובים החל מבני משפחה ועד חברים.

עד גיל 13 בני הנוער שייכים להוריהם ומכירים דפוסי התנהגות אשר רכשו במהלך שנות ילדותם.

בתקופת המעבר בין גיל 13 לתקופת הלימודים בתיכון חלים שינויים המשפיעים על ההתנהגות שלהם.

ישנם מתבגרים אשר עשויים לחוש קושי במהלך התקופה בשל האחריות המוטלת על כתפיהם וכן בשל בניית האני האישי שלהם – שילוב זה עשוי לייצור קונפליקטים רבים אשר יכולים להיפתר במסגרת אימון.

ביכולתי לסייע לבני הנוער באמצעות הקנייה של כלים מתאימים אשר יובילו לתחושת חיזוק הבטחון העצמי , דבר אשר יאפשר להם להסתובב בעולם בתחושה טובה ללא רגשות אשם או חוסר בטחון.

כיצד ניתן לשפר את הפרעות הקשב והריכוז באמצעות אימון

יש לכם קושי בניהול סדר היום? אתם דוחים מטלות שאתם לא אוהבים לשנייה האחרונה? אתם מגלים קושי בקבלת החלטות, אתם מרגישים כי יש לכם פתיל קצר?

הקשיים המתוארים כאן נובעים מחסך בתפקודים ניהוליים- היכולת של אנשים לווסת מחשבות ורגשות.

עד לפני מספר שנים אנשים אשר סבלו מבעיות קשב וריכוז היו מוגדרים שובבים או מופרעים או אם לומר אנשים בעלי פוטנציאל אשר ויתרו לעצמם.

בשנים האחרונות חלה התפתחות משמעותית ואותם אנשים מבינים כי הם סובלים מבעיה מוגדרת – ADHD – סדרת תסמינים הכוללת מצבים פיזיים ונפשיים ברורים היכולים לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות. באמצעות אימון והקנית הרגלים נכונים ניתן להביא לשיפור.

יצירת סביבת עבודה מוגדרת

אנשים הסובלים מבעיות קשב וריכוז מתמודדים עם מטלות שונות בחיי היום יום אשר הם מגלים קושי בביצוע המטלות.

כך למשל, ניתן לראות אנשים המאחרים לפגישות או אינם יכולים להימצא במקום אחד יותר מכמה דקות.

אימון נחשב לאחד הכלים האפקטיביים ביותר.

בתהליך האימון אני יוצרת עבור המתאמנים המגיעים אליי  מסגרת עבודה ברורה ביותר המחייבת אותם לקחת אחריות על מנת לראות שיפור במצב- אין מדובר בטיפול נקודתי אלא בחינת מרקם החיים השלם במטרה למצוא את הפתרון המתאים ביותר.

באמצעות האימון ניתן לבחון את נקודת החולשה והחוזק ולהגדיר את המסגרת המתאימה.

אילו אסטרטגיות ניתן לשפר במהלך האימון

במסגרת האימון ניתן לשפר מספר אסטרטגיות :

  • התמודדות עם דחיינות ושכחה
  • ארגון סביבה ביתית וסביבה משרדית
  • טיפול במצבי רוח , חרדה או כעסים
  • פיתוח מיומנות הקשבה

מה מתרחש במסגרת האימון

אני מאמנת אנשים בעלי הפרעות קשב וריכוז במטרה להוביל אותם לבניית מציאות טובה יותר עבורם.  הייעוד שלי הוא לאפשר להם לממש את הפוטנציאל הטמון בהם באמצעות הכלים אשר ניתנים במסגרת האימון.

במסגרת תפקידי  אנו למדים להיעזר בכלים השונים במטרה למלא את המשאלות שלהם, מה שיוביל למימוש מטרות אישיות.

במסגרת האימון אני מזהה את המחשבות של המתאמנים  המבוססות על עיוותי מחשבה אשר המוח מייצר, מחשבות שליליות תוך זיהוי הצלחות והתמקדות בהצלחות, במטרה ליצור הצלחות נוספות.

המטרה היא להביא לשיפור בתפקוד ולהשיג מטרות לעתיד הקרוב. 

האימון נמשך מספר פגישות בהתאם להתקדמות של המתאמנים כאשר במסגרתו המתאמנים חווים הגברה של מודעות לתחומי החוזק שלהם תוך ניסוח יעדים ובניית תוכנית הכוללת תרגול משימות ומעקב אחר התוצאות.

לעיתים אנשים הסובלים מבעיות קשב וריכוז מגלים קושי להיות ממוקדים במטרה ולהתמקד במשימות, 

תפקידי הוא לעודד אותם תוך לימוד הפרדה בין עיקר וטפל ולאפשר להם להיות מודעים לתחושת שלהם ולמקור ממנו נובעות התחושות .

ביחד אנו בונים תוכנית עבודה מתאימה לצרכים האישיים במטרה לראות התקדמות ואפשרות ליצור מציאות חיים טובה יותר.

האימון כולל מספר שלבים

האימון כולל מספר שלבים במהלכם אני מאתרת את נקודת החוזקה של הנער. בכל אחד מאיתנו קיימות נקודת חוזקה במהלך האימון אותן נקודות מתגלות וכתוצאה מכך ניתן להעצים את החוזקות ולהוביל לשינוי חיובי.

במסגרת עבודתי עם בני הנוער אני מקפידה על יצירת מקום בטוח בו הנער משתף את אשר על ליבו וחושף את תכונות  האופי שלו בלי חשש מפני שיפוט מקדים.

באימון מואר זרקור על הביטחון העצמי של בן הנוער במטרה לגרום לו להיות בעל בטחון עצמי.

אחד הכלים המרכזיים, על פי גישת המצוינות, חובה לטעות כדי ללמוד ולהגיע לתוצאה רצויה.

באמצעות למידה ניתן להביא לידי תיקון. הטעות מאפשרת צמיחה וגדילה למקומות אחרים ולכן יש לדגול בעשייה אשר משמעותה עבודה לצורך גדילה והתפתחות.

במסגרת האימון נעשית בדיקה של ההרגלים ותפיסות העולם של בן הנוער אשר חוסמות ממנו להגיע אל המקום הרצוי עבורם.

באימון אני מנתחת ביחד עם בני הנוער סיטואציות שונות מחייהם תוך בחינת נקודת מבט של אחריות על המעשים שלהם ולא מתוך מקום של אשמה.

במהלך האימון אני בונה תכנית פעולה המתאימה לבן הנוער במטרה להשיג את היעדים החשובים לו בין אם מדובר בחיים הפרטיים או במסגרת הלימודית.

מה מתרחש במהלך האימון

במסגרת האימון אני יוצרת סביבה פתוחה ונוחה המאפשרת לבני הנוער המגיעים לפגישה איתי להרגיש בחופשיות ולבטא עצמם בחופשיות –

כך אנו יוצאים למסע משותף במהלכו מתקיימת סביבה בה הם מפלסים את הדרך הייחודית להם באמצעותי.

באמצעות מספר שלבים הכוללים הקשבה ואמפתיה נשפוך אור על נקודות מרכזיות בחייהם של בני הנוער תוך הכרת נקודות החוזק.

בשלב השני  נציין את הקונפליקטים המצויים בחייהם של בני הנוער ובשלב האחרון נמצא פתרונות הכוללים ארגז כלים אשר יסייע לבני הנוער ויאפשר להם לקבל החלטות

וכן לשפר את התקשורת עם הסובבים אותם.  

 

 

כיצד ניתן לשפר את כישורי ההורות באמצעות אימון אישי

אימון אישי לבני נוער

לאחר תשעה חודשים של ציפייה מגיע ילד לעולם ועימו נולדים הורים. 

אותם אנשים אשר לפני רגע היו זוג לא הוכשרו להתמודד עם ילדים שאינם מקשיבים להם ומסרבים להכין את שיעורי הבית.

במהלך השנים ההורים עשויים לגלות כי קיימים פערים בתקשורת, דבר אשר עשוי להוביל לריבים עם ילדיהם.

הורים רבים אשר עובדים שעות רבות עשויים לחוש את הלחץ אשר מופיע בשל חוסר הזמן  שלהם להפנות תשומת לב לילדים וכתוצאה מכך עשויים להתגלות פערים בינם ובין הילדים.

אם יש פערים ביניכם ובין הילדים- אל תאמרו נואש!

באמצעות תהליך אימון ניתן לשפר את דפוסי התקשורת ולצייד אתכם בכלים אשר יאפשרו לכם להתמודד עם ההתנהגות ולשפר את כישורי ההורות שלכם.

אם אתם מעוניינים להפחית את הלחץ וללמוד כישורי הורות מתאימים אשר יובילו אתכם אל הדרך הנכונה והמתאימה ליצירת קשר חיובי עם ילדיכם זה המקום.

מה קורה במסגרת אימון אישי להורים

אימון להורים מתבצע באמצעות משחק תפקידים ותרגילי התנהגות.

באמצעות אימון הורים ניתן לשפר את סביבת המחיה בבית וכן את תפקוד הילדים.

מומחים בתחום טוענים כי תקשורת אפקטיבית כוללת עקביות אכפתיות ומטרות ברורות.

במסגרת אימון הורים, אני משלבת בין כל המרכיבים החשובים על מנת שהתקשורת לא תכלול עימות או התעלמות מצד הילדים .

באמצעות תרגילי התנהגות ההורים מתאמנים בשינוי הגישה שלהם וביחד איתי בונים מדיניות אחרת בבית.

מטרת האימון הוא לספק להורים הדרכה מפורטת במטרה לשפר את ההתנהגות שלהם.

אני מעניקה להורים מספר כלים חשובים כאשר אחד הכלים הוא למידה של טכניקות במטרה לצמצם סיטואציות של תוקפנות.

תפקידי המרכזי בתור מאמנת להורים הוא להקל על עבודת ההורים במטרה לאפשר להורים לגלות את סגנון ההורות שלהם ולפעול לפיו. 

לכל אחד מאיתנו סגנון הורות אחר ויש לגלותו על מנת ליצור קשר חיובי עם הילדים.

במהלך האימון ההורים לומדים להדריך את הילדים מנקודת מבט שונה- הם מציבים מטרות חדשות לקראת חיי משפחה איכותיים.

אני מלווה את ההורים בנקודה בה החליטו לקבל החלטות אשר ישפיעו על חייהם,

כאשר באמצעות שאלות מנחות העוסקות כישורי ההורים שלהם מאפשרת להם לבחור דרך מתאימה.

איזה דגש מושם במסגרת אימון אישי להורים

אני דוגלת בשימת דגש על  זיהוי נקודת החוזק של המשפחה כאשר המטרה הראשית היא להעצים את ההורים ולהעניק להם כלים במטרה לפתור את הבעיות.

בשונה מטיפול, במסגרת האימון ניתן להגיע למספר פגישות על מנת לאפשר להורים לתרגל את הכלים אשר ניתנו במסגרת האימון

וכך לפתוח דף חדש אשר יכלול דפוסי התנהגות חדשים.